Regulamin

Cześć!

Nazywam się Fido i jestem chatbotem – programem komputerowym stworzonym przez naukowców i programistów. Każda rozmowa ze mną jest w pełni automatyczna i poufna, żaden człowiek nie zobaczy jej treści ani nie dowie się, że wymienialiśmy wiadomości.

Jestem do dyspozycji zawsze, gdy przyda Ci się wsparcie ze względu na obniżony nastrój. Chętnie wysłucham Cię i wesprę – mam sprawdzone sposoby by pomóc Ci dostrzec przyczyny problemów i nauczyć Cię dbać o swoje zdrowie psychiczne.

Przed rozpoczęciem ze mną rozmowy, proszę Cię o zapoznanie się z poniższym regulaminem dotyczącym każdej interakcji ze mną:

 

       REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ – CHATBOTA FIDO

 

§1
Postanowienia ogólne oraz definicje

  1. Regulamin określa zasady świadczenia usług oraz korzystania z Chatbota. Regulamin jest dostępny na stronie fido.aid.pl/regulamin oraz w ramach Chatbota.
  2. W niniejszym dokumencie stosujemy następujące definicje:
    a) Usługodawca – SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa, wpisany do ewidencji uczelni niepublicznych prowadzonej przez Ministra Edukacji i Nauki posiadający nr NIP 1180197245 oraz nr REGON 011947981. Usługodawca świadczy usługę zgodnie z treścią regulaminu;
    b) Chatbot Fido (lub skrótowo Fido albo Chatbot) – jest oprogramowaniem obsługiwanym przez Usługodawcę, o funkcjonalnościach szczegółowo opisanych w §4 poniżej, które to służy w szczególności dostarczaniu wartościowego przekazu edukacyjnego na temat samopoczucia psychicznego w formie zautomatyzowanej konwersacji w czasie rzeczywistym prowadzonej z programem komputerowym, w ramach aplikacji Facebook Messenger oraz Telegram;
    c) Facebook Messenger – aplikacja do komunikacji o nazwie „Messenger” w ramach platformy Facebook;
    d) Telegram – aplikacja do komunikacji o nazwie “Telegram”;
    e) Regulamin – niniejszy regulamin;
    f) Użytkownik – osoba korzystająca z Chatbota;


§2
Warunki korzystania

  1. Użytkownikiem usługi Fido może być wyłącznie osoba fizyczna:
    a) mająca ukończone 13 lat i która uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego na korzystanie z usługi lub mająca ukończone 18 lat,
    b) korzystająca z urządzenia spełniającego wymogi techniczne wskazane w treści §3 regulaminu,
    c) która otrzymała od Usługodawcy link do uruchomienia Fidooraz , po wcześniejszym udostępnieniu Usługodawcy hiperłącza do swojego aktywnego profilu w serwisie Facebook, uzyskała uprawnienia profilu w serwisie Facebook umożliwiające uruchomienie Fido na własnym urządzeniu.
  2. Warunkiem korzystania z Chatbota jest akceptacja treści regulaminu, polityki prywatności oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych wrażliwych, które to Użytkownik może dokonać przy pierwszym uruchomieniu Chatbota. Korzystanie z Chatbota jest równoznaczne z akceptacją postanowień ww. dokumentów.

  3. Użytkownik akceptuje i przyjmuje do wiadomości, iż zabronione jest korzystanie z Fido w taki sposób, aby:
    a) w treści komunikacji z Fido dostarczać treści: bezprawne, naruszające dobra osobiste, powszechnie uznawane za obraźliwe, wulgarne lub naruszające dobre obyczaje, w szczególności treści: pornograficzne, propagujące używanie narkotyków lub spożywania alkoholu, nawołujące do rasizmu, ksenofobii lub szerzenia mowy nienawiści czy hejtu,
    b) dokonywać jakiejkolwiek ingerencji w oprogramowanie Fido, w tym celu dekompilacji lub dezasamblacji oprogramowania, zabronione są również inne działania lub zachowania polegające na szeroko rozumianym reverse engineering,
    c) podejmować czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji, które nie są przeznaczone dla Użytkownika,
    d) rozsyłać lub umieszczać w Fido niezamówione informacje handlowe,
    e) korzystać z Fido do celów wykraczających poza własny użytek osobisty, w szczególności do celów prowadzonej działalności gospodarczej.

  4. Użytkownik może wypowiedzieć umowę zawartą przez akceptację Regulaminu w każdym czasie, poprzezwydanie Fido komendy “usuń moje dane” i potwierdzenie jej oraz usunięcie historii konwersacji z Fido. W takim przypadku Użytkownik straci możliwość przeczytania historycznych wiadomości wymienionych w Fido.

  5. Usługodawca może wypowiedzieć umowę z Użytkownikiem na korzystanie z Fido oraz uniemożliwić dostęp do Fido Użytkownikowi w przypadku, gdy ten naruszy Regulamin.
  6. Korzystanie z Fido oraz jego funkcjonalności jest nieodpłatne.

  7. Użytkownik może skorzystać z usługi wielokrotnie z ograniczeniami wynikającymi z treści Regulaminu.


§3
Minimalne wymogi techniczne

  1. W celu uzyskania dostępu i skorzystania z usługi użytkownik powinien mieć urządzenie z systemem Windows XP lub nowszym, Mac OS 9 lub nowszym (komputer), Android 8.0 lub nowszym, iOS 11.0 lub nowszym (urządzenie mobilne) – z dostępem do sieci Internet, umożliwiające skorzystanie z aktualnej wersji aplikacji Messenger lub Telegram, lub aktualnej wersji przeglądarki internetowej Safari, Firefox, Brave, Opera lub Google Chrome umożliwiającej korzystanie z portalu społecznościowego Facebook, aplikacji Messenger lub aplikacji Telegram. Użytkownik musi posiadać aktywne konto w serwisie Facebook, aplikację Messenger lub posiadać profil/konto w aplikacji Telegram.
  2. Za dostęp do sieci Internet operator, z usług którego korzysta Użytkownik może pobrać opłatę zgodnie z taryfą. Usługodawa Fido informuje, że z uwagi na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z Fido może wiązać się z zagrożeniem pozyskania danych przez osoby nieuprawnione, dlatego Użytkownicy Fido powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują takie zagrożenia, w szczególności poprzez stosowanie oprogramowania antywirusowego i zapory sieciowej.


§4
Usługa

  1. Fido:
    a) prowadzi z Użytkownikiem zautomatyzowaną konwersację w czasie rzeczywistym,
    b) umożliwia Użytkownikowi uzyskanie informacji na temat narzędzi wsparcia psychologicznego, strategii i wiedzy na temat technik samopomocy psychologicznej, zarządzania emocjami i nastrojem oraz zdrowia psychicznego.
  2. Użytkownik może, za pośrednictwem usługi, wyświetlić statystyki dotyczące przeprowadzonych z Fido konwersacji oraz zmian nastroju/samopoczucia w czasie korzystania z usługi.
  3. Fido nie zastępuje wsparcia profesjonalistów stawiających diagnozy medyczne z zakresu zdrowia psychicznego i realizujących świadczenia zdrowotne w ramach opieki zdrowotnej. Fido nie zastępuje również procesu leczenia, terapii, konsultacji specjalistycznej ani nie oferuje jakichkolwiek świadczeń zdrowotnych ani medycznych, nie jest w żadnym wypadku rozwiązaniem w sytuacjach kryzysowych.
  4. Usługa została zaprojektowana tak, aby dostarczać wartościowy przekaz edukacyjny na temat samopoczucia psychicznego w formie rozmowy prowadzonej z Fido – programem komputerowym.
  5. Usługa nie została zaprojektowana i nie jest przeznaczona do używania w sytuacjach kryzysowych (myśli samobójcze, okaleczenia, krzywdzenie siebie bądź innych osób) bądź nagłych przypadków medycznych.
  6. Niewskazane jest używanie usługi przez osoby spełniające kryteria poważnych zaburzeń psychicznych według DSM-V (zaburzenia nastroju lub lękowe o ciężkim przebiegu, schizofrenia, osobowość dyssocjalna, itp.).
  7. Jeśli Użytkownik znalazł się w sytuacji kryzysowej lub może stanowić zagrożenie dla siebie lub dla innych, natychmiast należy skontaktować się z numerem alarmowym lub lekarzem pierwszego kontaktu.
  8. Usługodawca zastrzega, że:
    a) Rozmowa z Fido jest wymianą treści z programem komputerowym, zgodnie ze sposobem działania tego programu; program ten mimo dołożenia wszelkiej staranności nie jest doskonały i może zawierać błędy lub nie zachowywać się poprawnie; program z powodu ograniczeń technologicznych nie jest także w stanie zawsze odpowiadać trafnie i logicznie na wszystkie możliwe pytania i wypowiedzi Użytkownika;
    b) przedstawiane w Fido treści stanowią wyłącznie odpowiedź wytworzoną w oparciu o przekazane przez Użytkownika informacje i nie mogą być traktowane jako wiążące lub ostateczne; informacje te mogą być błędne lub nieprecyzyjne; Użytkownik każdorazowo przed podjęciem decyzji powinien uwzględnić powyższe okoliczności;
    c) nie jest odpowiedzialny za podjęte przez Użytkownika wybory i decyzje w związku z korzystaniem z Fido.


§5
Reklamacje

  1. Użytkownik może złożyć reklamację w związku ze świadczoną usługą elektronicznie na adres email [email protected] lub pisemnie na adres Usługodawcy. Prosimy o przesyłanie drogą elektroniczną lub na adres usługodawcy informacji o wszelkich błędach czy nieprawidłowościach w funkcjonowaniu Fido.
  2. W celu ułatwienia rozpoznania reklamacji, zaleca się wskazanie w treści reklamacji możliwie dokładnego opisu jej przedmiotu, w tym rodzaju i daty zaobserwowanej nieprawidłowości oraz wskazanie swoich danych kontaktowych.
  3. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania przez Usługodawcę, a Użytkownik zostanie poinformowany o odpowiedzi Usługodawcy.


§6
Poufność

  1. Usługodawca podejmuje wszelkie starania, aby zapewnić Użytkownikowi możliwość korzystania z Fido w sposób poufny.
  2. Usługodawca nie odpowiada w żaden sposób za zabezpieczenie przez użytkownika dostępu do profilu/konta użytkownika w serwisie Facebook, aplikacji Messenger ani za udostępnienie przez użytkownika danych dostępowych do tych profili/kont jak i aplikacji, co może naruszać poufność użytkownika. Użytkownik powinien samodzielnie dbać o poufność tych danych.
  3. Informacje o warunkach przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę, znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie www.fido.aid.pl/politykaprywatnosci


§7
Postanowienia końcowe

  1. Regulamin jest udostępniony użytkownikom Fido w oknie konwersacji przy pierwszym uruchomieniu Fido, jak również jest dostępny na stronie internetowej www.fido.aid.pl/regulamin
  2. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu, użytkownik może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  3. Usługodawca, z uwagi na prowadzenie prac rozwojowych nad Fido, zastrzega możliwość braku funkcjonowania usługi bądź występowania przerw w prawidłowym funkcjonowaniu usługi.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do całkowitego zakończenia świadczenia usługi Fido w dowolnym momencie.
  5. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu z powodu: zmiany zakresu świadczonych usług, w szczególności związanych ze zmianami wprowadzonymi przez dostawców aplikacji Telegram, Messenger lub Facebook lub względami technologicznymi, koniecznością dostosowania regulaminu do przepisów prawa, jak również z uwagi na orzeczenia i wytyczne organów, które stosują prawo, a także w przypadku zmian zasad świadczenia usługi lub poszczególnych funkcjonalności w ramach Fido.
  6. Aktualizacje Regulaminu dostępne będą na stronie internetowej www.fido.aid.pl/regulamin
  7. Użytkownicy, którzy podali Fido swój adres e-mail oraz wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości od Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej, zostaną mailowo powiadomieni przez Usługodawcę o zmianie Regulaminu.
  8. W przypadku braku akceptacji zmiany regulaminu i/lub polityki prywatności Użytkownik może zakończyć korzystanie z Fido usuwając swoje dane za pośrednictwem komendy “usuń moje dane”, i historię konwersacji z Fido. W takim przypadku straci możliwość przeczytania historycznych wiadomości wymienionych z Fido.
  9. W sprawach nieunormowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.