Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI USŁUGI ŚWIADCZONEJ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ – CHATBOTA FIDO

  • §1
  1. Niniejsza Polityka Prywatności zawiera informacje dotyczące sposobu, w jaki Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe użytkowników podczas korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną – Chatbota Fido.
  2. Przed przystąpieniem do korzystania z usługi Chatbota Fido, użytkownik zobowiązany jest zaakceptować treść regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną oraz treść niniejszej Polityki prywatności, prezentowane mu na początku pierwszej konwersacji z Fido oraz dostępne pod adresem www.fido.aid.pl/politykaprywatnosci oraz www.fido.aid.pl/regulamin. Korzystanie z Chatbota jest dobrowolne, a akceptacja wskazanych dokumentów niezbędna do korzystania z usługi.
  3. Administratorem danych osobowych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03 – 815 Warszawa posiadający nr NIP 1180197245 oraz nr REGON 011947981.
  4. Z Administratorem danych każdy użytkownik może skontaktować się:
    a) listownie – SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie, ul. Chodakowskiej 19/31, 03 – 815 Warszawa,
    b) mailowo – kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych: [email protected]
  • §2
  1. Przystępując do korzystania z usługi Chatbota Fido za pośrednictwem serwisu Facebook/ aplikacji Messenger Administrator danych uzyskuje dostęp do danych użytkownika określonych w usłudze Facebook/aplikacji Messenger jako informacje publiczne, w szczególności takie jak: username (może to być imię i nazwisko, pseudonim), zdjęcie profilowe, płeć, strefa czasowa, Facebook ID, nr telefonu.
  2. Dane osobowe przetwarzane w ramach świadczenia usługi są:
    a) przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty – podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit b oraz art. 6 ust. 1 lit. a w związku z art. 9 ust 2 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO). tj. niezbędność ich przetwarzania w celu świadczenia usługi Chatbota Fido, w zakresie niezbędnym do wykonania umowy której użytkownik jest stroną lub podjęcia działań na życzenie użytkownika przed zawarciem umowy, oraz zgoda osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji usługi.
    b) zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach, tj. świadczenia usług poprzez usługę Chatbota Fido czyli prowadzenia konwersacji w czasie rzeczywistym na zasadach określonych w regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną
    c) adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
    d) prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
    e) przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
    f) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.
  3. Administrator przetwarza dane osobowe w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych. Środki te Administrator aktualizuje.
  4. Administrator nie zbiera celowo jakichkolwiek danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej.
  5. Dane pozostawione podczas rozmowy z Chatbotem Fido mogą być przechowywane przez serwis Facebook i/lub aplikację Messenger niezależnie od Administratora danych. Operator portalu Facebook i aplikacji Messenger – firma Meta jest odrębnym administratorem danych osobowych osób posiadających aktywne konto na profilu Facebook, dane te są przetwarzane zgodnie z Regulaminem Facebook dostępnym na: https://pl-pl.facebook.com/legal/terms oraz polityką prywatności Facebook, której zasady dostępne są na: https://www.facebook.com/about/basics/privacy-principles. Ponieważ konwersacja prowadzona w ramach usługi Chatbota Fido jest świadczona z wykorzystaniem narzędzi dostarczonych przez Facebook oznacza to, że dane użytkownika mogą zostać przekazane do odbiorców spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, czyli do państw trzecich. Dostawca narzędzia w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych stosuje typowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską i opiera się na decyzjach Komisji Europejskiej stwierdzających odpowiedni stopień ochrony danych w odniesieniu do określonych krajów, w stosownych przypadkach, w zakresie przekazywania danych z EOG do Stanów Zjednoczonych i pozostałych krajów.
  • §3

    Administrator danych osobowych podejmuje wszelkie uzasadnione działania mające na celu ochronę danych osobowych użytkowników usługi Chatbota Fido. Administrator wdraża środki techniczne i organizacyjne takie jak:

    1. prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych,
    2. pseudonimizację i szyfrowanie danych osobowych;
    3. zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania;
    4. zdolność do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego;
    5. regularne testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania.
  • §4
  1. Użytkownik jest uprawniony do uzyskania od Administratora danych osobowych potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe dotyczące Użytkownika a jeżeli ma to miejsce, Użytkownik jest uprawniony do uzyskania dostępu do nich oraz do następujących informacji:
    a) celów przetwarzania;
    b) informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych;
    c) w miarę możliwości o planowanym okresie przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe, o kryteriach ustalania tego okresu;
    d) o prawie do żądania od administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych dotyczących Użytkownika, którego dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;
    e) o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego;
    f) jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od użytkownika – wszelkie dostępne informacje o ich źródle.
  2. Administrator realizuje powyższy obowiązek m.in. poprzez udostępnienie użytkownikom załącznika do Polityki Prywatności stanowiącego realizację obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 RODO.
  3. Użytkownik ma prawo żądania od Administratora danych osobowych niezwłocznego sprostowania danych osobowych Użytkownika, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Użytkownik ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
  4. Użytkownik ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych Użytkownika, a Administrator danych osobowych ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
    a) dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
    b) użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania danych,
    c) dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
  5. Użytkownik ma prawo żądać od Administratora ograniczenia przetwarzania danych w następujących przypadkach:
    a) gdy użytkownik kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi danych osobowych sprawdzenie prawidłowość tych danych;
    b) gdy przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a użytkownik sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
    c) gdy Administrator danych osobowych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne użytkownikowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
    d) gdy użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania danych.
  • §5

    Administrator może aktualizować niniejszą politykę od czasu do czasu. Administrator poinformuje o każdorazowej zmianie tego dokumentu poprzez zamieszczenie nowego dokumentu na stronie www.fido.aid.pl/politykaprywatnosci

     

    Załącznik – obowiązek informacyjny

  1. Dbamy o wszelkie aspekty ochrony wszelkich danych osobowych przekazanych i przetwarzanych w ramach świadczonej usługi Chatbota Fido. Prosimy bardzo o zapoznanie się z niniejszym dokumentem – obowiązkiem informacyjnym.  
    Kto jest administratorem moich danych? Administratorem danych osobowych jest SWPS Uniwersytet Humanistyczny z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03 – 815 Warszawa posiadający nr NIP 1180197245 oraz nr REGON 011947981
    Z kim mogę się skontaktować w sprawie moich danych osobowych? Możesz się skontaktować z Administratorem pod adresem email  [email protected]
    Jaki jest zakres przetwarzania moich danych osobowych przez Administratora?  Przystępując do korzystania z usługi Chatbota Fido za pośrednictwem serwisu Facebook/ aplikacji Messenger Administrator danych uzyskuje dostęp do danych użytkownika określonych w usłudze Facebook/aplikacji Messenger jako informacje publiczne, w szczególności takie jak: username (imię i nazwisko, pseudonim), zdjęcie profilowe, płeć, strefa czasowa, Facebook ID, nr telefonu.

     

    Jakie są cele przetwarzania danych? Jakie są podstawy prawne przetwarzania danych?  Administrator świadczy usługę drogą elektroniczną poprzez Chatbota Fido służącą do prowadzenia konwersacji w czasie rzeczywistym na zasadach określonych w regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną.
    Cele przetwarzania Podstawy prawne przetwarzania 
    Celem przetwarzania jest świadczenie usługi Chatbota Fido poprzez którą użytkownik uzyskuje informacje na temat narzędzi wsparcia psychologicznego, strategii i wiedzy na temat technik samopomocy psychologicznej, zarządzania emocjami i nastrojem oraz zdrowia psychicznego.

     

    art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zw. z art. 9 ust 2; art. 6 ust. 1 lit. b RODO,

     

    Czy moje dane są przetwarzane w inny sposób? Administrator nie przetwarza danych użytkowników w inny sposób.
    Kto jest odbiorcą lub jakie są kategorie odbiorców moich danych? Jedynym odbiorcą danych osobowych jest Administrator danych, ewentualnie operator portalu Facebook i aplikacji Messenger – firma Meta poprzez które to narzędzia użytkownik prowadzi konwersację z Chatbotem Fido.
    Czy moje dane będą przekazywane do państw trzecich lub instytucji międzynarodowych? Dane pozostawione podczas rozmowy z Chatbotem Fido mogą być przechowywane przez serwis Facebook i/lub aplikację Messenger. Operator Facebook i aplikacji Messenger – firma Meta jest odrębnym administratorem danych osobowych osób posiadających aktywne konto na profilu Facebook, dane te są przetwarzane zgodnie z Regulaminem Facebook dostępnym na: https://pl-pl.facebook.com/legal/terms oraz polityką prywatności Facebook, której zasady dostępne są na: https://www.facebook.com/about/basics/privacy-principles. Ponieważ rozmowa prowadzona w ramach usługi Chatbota Fido jest świadczona z wykorzystaniem narzędzi dostarczonych przez Facebook oznacza to, że dane użytkownika mogą zostać przekazane do odbiorców spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, czyli do państw trzecich. Dostawca narzędzia w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych stosuje typowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską i opiera się na decyzjach Komisji Europejskiej stwierdzających odpowiedni stopień ochrony danych w odniesieniu do określonych krajów, w stosownych przypadkach, w zakresie przekazywania danych z EOG do Stanów Zjednoczonych i pozostałych krajów.
    Jak długo moje dane będą przetwarzane? Administrator będzie przetwarzał dane użytkownika przez okres 3 miesięcy licząc od ostatniej interakcji z Chatbotem Fido.
    Czy podanie moich danych jest obowiązkowe? Udostępnienie danych ma charakter dobrowolny, lecz niezbędny do korzystania z usługi Chatbota Fido.
    Jakie mam prawa? Administrator zapewnia użytkownikowi dostęp do danych. Użytkownik ma prawo do::

    a) sprostowania Twoich Danych (art. 16 RODO),

    b) usunięcia danych (art. 17 RODO),

    c) ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),

    d) sprzeciwu (art. 21 RODO),

    e) jeśli ma to zastosowanie – do przeniesienia danych (art. 20 RODO),

    f) złożenia skargi do właściwego organu nadzorczego,,

     

    Co oznacza skrót RODO? RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)  2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).